Friday, July 15, 2011

makin jauh jalan....makin ramai jumpa orang....makin banyak persimpangan....

manusia....
mulut manis berbicara tapi hati busuk sebenarnya.
aku cuba untuk tidak berada dalam golongan-golongan mereka.
tapi kadang-kadang itu terjadi pada kita.
kalau bukan berada dalam golongan mereka, kita pula yang jadi mangsa.

aku sebenarnya tak mahu melukakan mana-mana pihak.
aku cuba sedaya untuk tidak mahu melihat orang-orang di sekeliling aku kecewa mahupun terkilan.
aku mahu lihat mereka-mereka jalinkan ukhuwah yang baik.
tapi kadang-kadang hati tu terdetik rasa kasihan.
kasihan kerana dipermainkan.
aku tahu aku pun mungkin alami perkara yang sama.
tapi usnuzon tu lebih selamat buat waktu ni.

cuba untuk jarakkan diri lebih baik dari tahu-sakit-kecewa.
jurang antara kau dan aku adalah yang terbaik.
bukan niat aku untuk lari dari kamu-kamu tapi aku rasa itu lebih baik dari tunggu dan kena.
haih....


7 comments:

Outsiderz said...

bila outsiderz mengomen

bila fikir2...
Allah tak jadikan semua manusia sama antara kita sbb dia mahu kita belajar dari yang tak sama itu...

bila tilik2...
bila ukhuwah itu tujuannya redha Allah,
mungkin tak akn ada rasa pelik2 itu..

bila timbang2..
aku rasa orang yang membuat orang lain terkilan itu tidak merasa bersalah..
ye lah kan...orang tak akan buat kalau dia rasa bnde tu salah..

bila pujuk2...
aku masih tak terpujuk...haih

note:
bole kau buang word verification tu,menyampah lah ...

homosapien said...

tapi kadang2 ada je yang buat walau tau dah salah..
hati manusia....

bila ada jurang antara kita-kita...
kena atas kepala takde r rasa terkilan sangat kan...kan...kan..
sebab tu lah aku suka cipta jurang antara kita-kita...

pasal ukhuwah tu siyesly aku tak sengaja mahu cipta wall tu...
aku mahu kamu-kamu baik-baik jer...

kalau aku yang kena pun susah nak buang rasa tue..haih...
tapi kalau da expect tu...memang expect lah kan....

note:
nanti aku buang word verification tu sebab ko request kan.....

Outsiderz said...

dia takkan buat kalau dia tahu itu salah..
cara dia..biarkan dia..
dia pilih utk tidak berterus terang..
dia telah pilih..

walau berjuta kali aku cuba fahamkn bahawa terus teranglah sayang..
tak akan berubah..
kalau dia 'tak nak'..

biarlah...dia buat yang terbaik..
aku hanya cuba berfikiran baik padanya..
tentang hati dia,biar Allah tentukan betul atau salah..

homosapien said...

aku kagum cara kau usnuzon....
moga kau tabah...
kau kan kental!!!

Outsiderz said...

letak kagum kau itu pada Tuhan aku..
dia yang memberinya pada aku..

ya..moga kita semua...

ema said...

SASTERAWATI SEKALIAN...
poning kepalo eden baca post korang da....

psyco masing2...
kekeke...

kau dan aku adalah satu,x kira apa...
lalalala.....

homosapien said...

hahaha....
kan nak jadi kes write up k.ema nanti...
so praktis make perfect...uhux :x