Tuesday, November 29, 2011

dulu dan kini sangat berbeza.....


Medium untuk aku luahkan rasa ialah bercerita…..
Jadi….
Cerita aku, masalah aku, pengalaman aku…..
Aku banyak kongsikan bersama kawan….

Terima kasih pada yang ikhlas mendengar….
Terima kasih pada yang terpaksa mendengar….
Terima kasih juga pada yang buat-buat dengar sebab konon nak jaga hati aku….

Pada yang terpaksa mendengar dan yang buat-buat dengar…..
…….Maaf…..

Aku harap kau bagi hint untuk aku faham yang kau memang tak suka mendengar….
Aku bukan tuhan untuk tahu segala apa….
Pada yang dah bagi hint, thanks….
Senang untuk aku tidak bazirkan air liur…..



Bagi aku…..
Kau datanglah mahu bercerita apa pun….
insyaALLAH aku dengar….
Tolong dengar setakat aku mampu dan tolong zahir juga setakat aku mampu…..
Itu mungkin medium untuk kau luahkan rasa juga….
Aku bukan manusia kejam…..

Tuesday, November 22, 2011

makan dalam.....

2 bulan lalu.....
purposely aku pergi jumpa kawan aku yang hampir 4 tahun aku tak jumpa...
perbualan yang hanya 10 minit beri aku banyak impact...


cakap-cakap-cakap
tiba-tiba.....

dia: kau tak pernah berubah kan....
aku: (sengih sumbing)....ye...
dia: aku tengok a***i, f*, semua dah jadi feminin jadi perempuan...kau bila lagi??
aku: (tengok kereta yang lalu lalang).... kau tunggu lah aku kahwin nanti...(sambil sengih lagi)
dia: ok..aku tunggu...ubah perangai kau sekali yer....



benda tu terngiang-ngiang birai cuping telinga aku untuk 2-3 jam selepas...
dan kadang-kadang datang tiba-tiba....

bila kau tanya aku bila aku akan berubah....
aku memang tak boleh jawab sebab aku tahu aku tak pernah berubah even 4 tahun kau tak jumpa aku dan aku tak jumpa kau.....
mungkin ada tapi cuma kecil...tak nampak di mata....

aku akan cuba untuk jadi seorang perempuan yang memang perempuan....
cuma masa nya aku tak tahu....
bila aku dah bersedia, aku akan show off pada kau teman.....

Saturday, November 19, 2011

senang untuk kau......

action speak loudest than words.......



...............

...............







kelemahan aku.....
tak pandai sembunyikan actions......

Sunday, November 13, 2011

zaman sekarang hantu ke yang berkuasa??

zaman sekarang....



hantu dah penat.......




tunggu manusia cari malaikat....


asyik cari hantu je buat pekena orang....
apa kau ingat hantu boleh tolong kau ke????
kau da tak ada tuhan???

tiap-tiap hari tidur aku diselubungi mimpi mengarut.....

next week end posting exam...
aku masih terkial-kial tak tentu arah...
haih...
macam tak ada hala nie...

mana kau semangat....
come to mama meh....






nota dari tangan yang menaip:
moga semangat aku datang segera dan moga lulus sentiasa.....

Tuesday, October 25, 2011

obsesser.......

A: kau singgah mana-mana tak balik nanti?
B: kenapa? kau ada nak pergi mana-mana ke??
A: aku nak beli sabun mandi lah...........
B: a'ah kan....sabun kau dah campur air....
A: eh, mana kau tahu nie????kau usha aku ke???
B: of coss....aku kan obsess ngan kau (sambil gelak2)
A: (terpinga2)...

adegan sambung kembali dalam kereta.....

A: eh, mana kau tahu ni yang sabun aku da habis n aku da campur dengan air??
B: hahaha(ketawa sebab A still xpuas hati yang aku tahu).....aku ambil kau punya sabun sikit semalam nak basuh tangan, sebab tu aku tahu...

......haih......



kau duduk diam-diam....
buat kerja sendiri tapi kau alert pada keadaan sekeliling
kau akan tahu apa yang terjadi

orang lain takkan tahu yang kau tahu kalau kau tak bagitahu
melainkan kau buka mulut dan bagitahu
aku bukan obsess pada sape-sape cuma aku ambil tahu....

Thursday, October 20, 2011

201011

"hanya kau yang aku tak mahu terlepas pandang dan hanya kau yang aku tak mahu terlepas walau sepatah kata sekalipun......."

Wednesday, October 5, 2011

pilih dan buatlah pilihan.....

rajin bercakap, rajin bekerja.....
BAGUS

rajin bekerja, malas bercakap....
KENA BULI

malas bekerja, malas bercakap....
TAK GUNA

malas bekerja, suka mengadu...
NYANYUK

malas bekerja, selalu ponteng....
BAIK BERHENTI

malas bekerja, suka menyibuk....
BAIK MATI

Monday, September 26, 2011

out of my mind

buat kali ini aku tidak mampu untuk menunaikan hasratmu...
walau dua kali kau suarakan padaku....
berjuta maaf aku pinta darimu wahai ibuku....



........aku memang tak MAMPU........

Saturday, September 24, 2011

the one that u cant see....im sick!!!

rasa yang payah untuk diungkapkan....
bila ia hanya tersekat dikerongkong...
telan saja walau susah...

fikiran berputar bagai kilat...
mencanang apa-apa yang dirasa baik...
hati meragam menafikan...





notes:
aku rasa aku perlukan masa untuk bertenang dan ditenangkan...
banyak benda yang aku serabut dan membuat aku serabut...

Thursday, September 22, 2011

22/09/2011

done 1 posting....

another 2 posting is waiting....



notes: 
teguhkanlah hati dan imanku untuk hari-hari yang mendatang....

Tuesday, September 20, 2011

1157pm

bukan kehadiran yang dirasai......
tapi ketiadaan yang dirindui.....

Saturday, September 10, 2011

"Bersahabatlah dengan penjual minyak wangi, 
sedikit sebanyak bau minyak wanginya akan terpalit pada kita"
lihat--------------------------> diam

nampak----------------------------->senyap

fikir-------------------------->tutup mulut

notes:
aku memang malas nak bersuara akhir-akhir ni....
banyak lagi benda yang aku kena fikir....

Thursday, September 1, 2011

raya 1

raya pertama yang riang-riang ria...
..........wuhaaaaa.......

my luvly familyyyy

umah fatihah....

umah ayuni....

raya kedua esok sambung isi perut lagi....

parut vs raya



aku telah selamat beraya dengan tangan yang berparut....
hoyeeee!!!!

selamat juga menjawab soalan2 cepumas dari semua orang....

Monday, August 29, 2011

terperangkap di bilik sendiri.....

kesan dari tenaga lelaki-lelaki


nasib baik aku yang terperangkap....
bukan rumate aku yang nak naik flight malam tadi....

dan nasib baik jugak pintu tu buat hal malam tadi
bukannya pagi esok masa aku pulak yang nak naik flight....

........hhhhaihhhh.......

trimas pada yang pecahkan tombol sampai patah tukul....
dan yang menendang pintu sampai pecah kayu2....

Saturday, August 20, 2011

beginning of da dayy....so hard...

"TODAY
this is the beginning of a New Day.
God has given me this day to use as i will.
i can waste it 
or grow in its light
and be of service to others.
BUT
what i do with this day is important 
because i have exchanged a day of my life for it.
when tomorrow comes,
today will be gone forever.
i hope i will not regret the price i paid for it...."



hampir 3 tahun aku di sini....
dan sekarang aku baru betul2 berfikir kenapa aku di sini...
untuk berpatah balik, mungkin tidak....
untuk teruskan, aku takut...
doakan semoga aku berjaya....

Monday, August 1, 2011

welcome sandakan...bye2 kota kinabalu...

bermulanya kehidupan sebagai budak baru belajar...
baru masuk hospital...
baru nak cuba semua benda....

6 bulan di sandakan...
harap dapat tambahkan ilmu di dada...
dapat nikmati pengalaman2 yang berharga...
doaku buat aku dan semua...


notes:
gila panas sandakan....
berpeluh- peluh...
kalah kota kinabalu...

aku ke nyamuk yang gatal???

kalau dah nama pun binatang.....
kat mana2 pun binatang....

2 ekor nyamuk yang gatal...
dah ar beradu asmara atas tangan aku...haih...


Friday, July 22, 2011

21072011

kisah hidup yang tak pernah padam....
hampir 3 tahun aku simpan seorang....
dan aku pernah katakan yang tak akan ramai yang tau kisah hitam putih aku....

aku percaya pada kau...
untuk kau boleh tau kenapa dan mengapa aku begini....
kau boleh agak kan....

rasa tu aku cuba buang jauh....
mungkin kerana sayang tu lebih dari rasa....
dan malam ni perasaan tu lebih dari malam2 sebelum ni....
untuk terkilan.....aku rasa tak.....
tapi aku akan simpan rasa tu sebagai MSG dalam hidup....

kita lahir dari latar belakang beza2....
ada yang lahir sebagai hitam dan jadi putih....
aku maksudkan warna kulit yer...
ada yang lahir sebagai putih dan jadi hitam....
"live well or live hell, u choose"




notes:
2.55am...
igauan lama menerjah-nerjah...
haih....
aku nak tidur lah weh....
tolong pergi main jauh2 boley tak....


Friday, July 15, 2011

makin jauh jalan....makin ramai jumpa orang....makin banyak persimpangan....

manusia....
mulut manis berbicara tapi hati busuk sebenarnya.
aku cuba untuk tidak berada dalam golongan-golongan mereka.
tapi kadang-kadang itu terjadi pada kita.
kalau bukan berada dalam golongan mereka, kita pula yang jadi mangsa.

aku sebenarnya tak mahu melukakan mana-mana pihak.
aku cuba sedaya untuk tidak mahu melihat orang-orang di sekeliling aku kecewa mahupun terkilan.
aku mahu lihat mereka-mereka jalinkan ukhuwah yang baik.
tapi kadang-kadang hati tu terdetik rasa kasihan.
kasihan kerana dipermainkan.
aku tahu aku pun mungkin alami perkara yang sama.
tapi usnuzon tu lebih selamat buat waktu ni.

cuba untuk jarakkan diri lebih baik dari tahu-sakit-kecewa.
jurang antara kau dan aku adalah yang terbaik.
bukan niat aku untuk lari dari kamu-kamu tapi aku rasa itu lebih baik dari tunggu dan kena.
haih....


Thursday, July 14, 2011

lappy berubah isi!!

Mr.lappy mula bernafas semula lepas 2 minggu kene tahan.....
sory pada kawan2 yang mencari...
bukan aku buat2 sibuk tapi memang sibuk...
terima kasih kerana mengingati....
aku rindu korang semua!!!

Friday, June 24, 2011