Sunday, April 3, 2011

kalau dah genetik macam tu...tetap tak leh nak ubah...

dialog 1:-
aku:  camana reunion tadi?best?
abah:  mmm..bolehlah tapi ramai abah tak kenal..dorang ramai kelas sastera..budak kelas sains sikit je td..
aku:  o0h..dah tu sape je budak kelas sains?
abah:  kalau yang awak kenal, sorang tu siti fatimah..awak kenal?
aku:  (gelak)..yang mana? yang comel2 tu?
abah:  a'ah..yang tu lah..kenal tak?
cissss....tu mak aku lah...
aku:  of cos lah kenal..(malas nak layan abah mengarut)..lagi siapa lagi?
abah:  lagi yang kepala berkilat tu..yang botak tu..
aku:  (gelak lagi)..rosli lah tu...suka mengata kat orang..
abah:  hahaha..tau pun..

dialog ke-2:-
aku:  abah makan apa tadi?
abah:  abah tak makan pun..makan sikit je..(nada sedih)
aku:  bakpe tak makan? tak sedap ke? ada makanan apa?
abah:  banyak je..ada fish&chip, salad lepas tu ada banyak lagi lah...
aku:  habis tu kenapa tak makan? western je dia punya menu..
abah:  abah dah kenyang lah makan bubur mie masak..
aku:  bukan abah tak berapa suka bubur ke? banyak ke abah makan tadi?
abah:  banyak lah..sampai 3 pinggan..
aku:  banyaknya abah makan...patut lah kenyang..
abah:  nak nak buat camana..makan je hilang..makan je hilang..tak sempat nak rasa apa2..
aku:  hahahaha...ikut abah lah..malas nak layan...hahaha
abah:  hahahaha...

No comments: