Thursday, December 30, 2010

pesananku buatmu teman.....

aku harap kau tabah...
aku tau kau kuat.....


kadang-kadang kita terpaksa lepaskan apa yang kita sayang pergi......
walaupun aku tau ia amat berat....
rela dalam paksa.....
tapi semua ini sudah menjadi takdir ILLAHI....
ALLAH lebih sayangkan dia.....
dan mungkin dia menunggumu di syurga.....


tabahkan hatimu....
kentalkan jiwamu....
jangan kau putuskan doa dari seorang kakak kepada seorang adik....
hanya doa daripadamu yang dia perlukan....


dan kalau kau bertanya...
aku rasa dia akan menjawab dia tak mahu melihat air matamu....
dia tidak mahu melihat kakaknya bersedih....
dan mungkin dia sangat berharap kau tidak meratapi pemergiannya di setiap waktumu....


hapuskanlah air matamu....
dan sekarang aku tidak mungkin berada di sisi mu wahai teman.....
aku berada jauh di perantauan....
aku tidak dapat memujukmu di kala kau kesedihan....
dan juga menyeka air matamu di saat kau tangiskan....
i'm sorry for that....


hanya doa aku titipkan....
moga yang masih meneruskan langkah di muka bumi ini.....
akan terus melangkah ke depan....
tabah dalam menghadapi segala rintangan dan cabaran....


pada yang telah TIADA.....
aku berdoa agar kau aman di sana....
juga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh....
aminnnn....




note: "berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul"
aku harap kau tabah kawanku!!!juga pada familymu....

No comments: