Wednesday, December 15, 2010

sabar aku makin tinggi sekarang!!

dulu:


1. adik aku sgt takut kat aku....

  • "tak nak r aku bagitau dia....nanti dia marah kat aku" kata adik aku...
2. kalu adik aku tinggi suara kat aku....
  • kompem2 dia akan senyap lepas tu sebab kene sembur ngan aku...hak3
3. kalu adik aku cakap banyak....
  • aku dengar jer dengar muka kayu....last2 dia diam...hak3
4. kalu adik aku cari gaduh.....
  • biasa aku akan menang sebab aku marah dan dia akan diam.....
5. kalu adik aku buat benda yang aku tak puas hati....
  • yang ni memang dia kene teruk...aku sembur kaw2 punya...hak3
6. kalu nenek aku membebel banyak2....
  • aku pun naik angin jugak dan mulalah buat benda yang agak derhaka...
7. kalu parents aku marah....
  • ada jugak r sekali sekala aku cuba tegakkan aku punya pendirian (agak derhaka di situ)....

sekarang:

1. adik aku dah nampak macam tak takut kat aku....
2. kalu adik aku tinggi suara kat aku....
  • aku diam jer....malas nak lawan...kadang2 ikut jer arahan dia...nak2 kalu aku tengah mamai bangun tido....
3. kalu adik aku cakap banyak...
  • aku still lagi mendengar dengan muka kayu...hak3
4. kalu adik aku cari gaduh...
  • aku diam jer...dah tak sembur macam dulu lagi....
5. kalu adik aku buat benda yang aku tak puas hati....
  • aku still marah tapi tak seteruk dulu....marah sikit2 jer...
6. kalu nenek aku membebel banyak2....
  • aku dah start tutup telinga dan buat muka kayu....kadang2 aku pergi layan dia....
7. kalu parents aku marah....
  • aku dah tak menjawab....aku just dengar dan akur...

persekitaran telah banyak merubah aku dari yang dulu kepada sekarang....
perubahan itu perlu....
ye....aku tahu itu....

p/s: dari dulu sampai sekarang....abang aku memang tak takut ngan aku...aku jer yang takut kat dia....hak3
dan adik aku selalu cakap:
"ya, mu boleh r jaga tok sebab mu sabar"

No comments: