Saturday, January 1, 2011

countdown!!

Ini perbualan antara aku dan dia…..

Tempat: dalam bilik basuh
Masa: petang
Perbuatan: aku-tengah basuh baju
                 Dia-tengah basuh bekas makanan

Dia: kau keluar semalam?

Aku: a’ah..aku keluar..kenapa?

Dia: kau pergi countdown?

Aku: takde r..aku pergi KK..tengahari aku keluar..

Dia: sampai tengah malam?

Aku: tak..dekat pukul sebelas aku dah balik hostel..malam aku pergi 1B (One Borneo)..

Dia: ooh..kau tak pergi countdown? (soalnya tuk kali ke-2)..

 Aku: tak (jawab dgn bosan)..ada countdown ke?kat mana?aku tak tahu pun..

Dia: *a*** (nama kawan aku) tido luar semalam..

Aku: ha??(mulut terlopong dan melopong..tambah dengan sedikit rahang yang hampir jatuh)..biar betul..dia pergi countdown jugak ke?

Dia: entah..tak tahu r dia pergi mana..dia yang cakap dia tido luar semalam..

Aku: takkan dia pergi countdown kot..dia ada program lain tu..(aku cuba bersangka baik)..

Dia: mmm..ntah la…

Mula pada detik itu sampai saat ini, aku masih bersangka baik terhadap si dia yang diperkatakan tadi...kebenaran mesti dicari..dan aku akan cuba cari kerana respect ku masih tinggi..

No comments: