Saturday, January 29, 2011

janji kan tetap janji! dan aku cuba tuk tepati..


dulu aku menolak kerana sebuah janji yang termeterai antara aku dan rakan-rakan...
aku cuba bertahan dan berdiri dengan janji itu walau ada yang mengatakan seseorang telah tewas...
tapi mungkin tidak aku....
pabila ada perkataan janji di pertengahan ayat, ia adalah sebuah janji...
dan aku tidak pernah bermain dengan perkataan itu...

sekarang aku menolak kerana sebuah amanat yang dipertanggungjawabkan atas aku...
aku akan cuba pikul tanpa rasa sakit walau aku tahu ia berat...
amanat itu lebih penting dari penerimaan aku terhadapmu...
ia di amanahkan oleh orang yang aku sayang dengan sepenuh jiwa aku...
aku akan cuba untuk berdiri dengan amanat itu walau sudah beberapa kali aku tewas...
aku bangkit lagi dan teruskan langkah walau hampir tersungkur...
aku akan cuba tuk bertahan demimu sayang!!

No comments: