Wednesday, January 5, 2011

kagum aku tinggi pada kau!!

petang tadi aku ke klinik lagi....
kali ini aku pergi menemani sahabat....
bukan lagi seperti semalam....

sedang aku duduk di ruangan menunggu (ayt skema)....
tiba-tiba keluar seorang perempuan berbaju hitam, berseluar hitam dan juga bertudung hitam.....
seluar yang dipakai keturunan jin mungkin....
baju dilipat hingga ke siku....
langkahnya laju sekali....
aku hanya menjadi sang pemerhati....

keluar dari bilik doktor 3....
masuk ke bilik diagnosis...
aku fikir pembantu mungkin...
tiba-tiba dia keluar lagi dari bilik diagnosis...
hayunan tangannya deras sekali sambil memegang stethoscope dan meletakkannya di pangkal leher....
aku kagum setengah mati...
dia DOKTOR rupanya...

muka cantik, muda dan baik hati...
tutur bicara lembut sekali...ok..it's a manner for a doctor...
tau-tau umur 30...
tapi dia nampak muda dari umur....
aku kagum lagi sekali...

note:
aku ingin jadi seperti kau...
seorang doktor yang sempoi, stylo, have a good manner dan kalu sekali tengok, aku tak kata kau doktor...hak3

No comments: