Saturday, January 1, 2011

moodku berubah-ubah....

aku tak faham r bila tengok ada orang yang dah tau jer kedai mana2 yang kata tak dapat halal dari JAKIM.....
tapi still pergi makan jugak....
memang lah dah terpampang kat depan kedai tu tanda halal, tapi kita still tak tau dia punya status halal haram kan.....
kalu dulu ustaz aku ajar...tu nama dia syubhah...kita tak tau halal or haram....
so, as prevention...better not to go there or not to do....
ada satu novel yang aku baca, dia kata manusia sekarang nie pakai redah jer.....
ikut dunia semasa...
ikut apa yang orang biasa buat....
ikut social life barat....
aku pun tak faham kenapa.....

aku bersyukur sebab lahir dalam family yang tahu hukum hakam....
yang pentingkan agama....
dan aku bersyukur sebab lahir di tempat yang serba kekurangan...tanpa kemajuan...

dan aku juga bukan budak baik untuk menegur sesiapa....
aku pun masih baru bertatih untuk change diri aku...
tapi kalau bab restoran mana yang jadi perbualan orang yang tak halal tu....
aku dah bagitau....
aku rasa tak perlu untuk aku ulang berkali-kali.....
kadang-kadang aku tak suka ulang benda yang sama....bosan!!!

langit yang mendung tak semestinya hujan akan turun!!
gambar ni diambil kt ODEC


No comments: